web analytics

WELEDA SENSITIVE SKIN CHALLENGE

Het hebben van een gevoelige huid kan echt enorm vervelend zijn. Jeuk, irritatie, droge plekken en roodheid zijn maar een paar van de symptomen. Weleda erkent die moeilijkheden en riep daarom de Sensitive Skin Challenge tot leven. Wie ingeschreven is voor de Challenge kreeg de voorbije vier weken tips en tricks voor de gevoelige huid in zijn mailbox. Met nog twee weken te gaan, maak ik een lijstje van de beste tips voor een gevoelige huid.

review-weleda-amandel-skin-challenge

Week 1: Detox je badkamerkast:

Hier had ik natuurlijk niet zo gek veel werk mee. De producten die ik gebruik zijn sowieso grotendeels natuurlijk en helemaal dierproefvrij. Weleda geeft aan dat synthetische stoffen slecht kunnen zijn voor de gevoelige huid, maar er zijn een hoop goede synthetische stoffen, net zoals er een hoop slechte natuurlijke stoffen zijn. Weleda raadt aan om synthetische parfums, parabenen, MCI, MI, minerale oliën en sulfaten te vermijden en daar ben ik het wel mee eens. Mijn producten voldoen al grotendeels aan die regel, wel lette ik er op om geen producten met parfum er in te gebruiken gedurende de challenge. Let er op dat je natuurlijke producten gebruikt die ontwikkeld werden voor de gevoelige huid, zoals de Weleda Amandel-lijn.

Week 2: Volhouden!

Het zou kunnen dat je huid reageert op de verandering in producten. Weleda geeft aan dat de symptomen eerst erger kunnen worden voor ze verbeteren. Niet opgeven dus! Elke huid reageert anders, dus geef jezelf even de tijd.

Vaak wordt aangeraden je huid zowel ’s morgends als ’s avonds te reinigen, maar Weleda vraagt je dit enkel ’s avonds te doen en je reiniging ’s morgends over te slaan.

Week 3: Voed je huid van binnenuit:

Een mooie huid komt van binnenuit, met die uitspraak ben ik het helemaal eens. Je kunt niet verwachten dat je huid er helemaal goed gaat uitzien na het smeren van een paar crèmepjes. Een mooie huid wordt gebouwd van de voedingsstoffen die je lichaam binnen krijgt. Tijd dus om je voeding even onder de loep te nemen! Beperk je inname van verzurende voeding zoals vlees, zuivel, alcohol, suiker en witproducten, dat kan al een groot verschil maken. Die producten kan je vervangen door noten en zaden, granen, fruit en vooral heel veel groenten. Ook seizoensgebonden eten is goed voor je lijf, kies voor onbewerkte, natuurlijke ingrediënten. Inspiratie nodig? Check hier de leuke recepten die Weleda opstelde!

Week 4: Relax:

Dat stress en vermoeidheid zich meteen laten zien op je huid wist je vast al. Tijd om wat te investeren in het relaxeren! Je kan stress niet volledig uit je leven bannen, maar met de 5 tips die Weleda doorstuurde, kan je er beter mee om gaan.

  1. Adem via je buik: let gedurende 5 minuten op je ademhaling en haal adem via je buik.
  2. Neem een bad of douche met lavendel: vooral voor het slapen gaan is deze tip heerlijk ontspannend.
  3. Doe een powernap: de ideale powernap duurt 15 minuten.
  4. Beweeg: of het nu wandelen, rennen, fietsen of zwemmen is, elk beetje beweging heeft een positieve impact op je lijf én stressgevoel!
  5. Gun jezelf eens een massage: dat kan je gemakkelijk thuis doen met je partner, maar er zijn ook veel schoonheidsinstituten waar je heerlijk kunt ontspannen.

De Weleda Skin Challenge loopt nog 2 weken verder. Ik ben benieuwd welke tips er nog komen! Ondertussen gebruik ik de Weleda Amandel Light Dagcrème erg graag overdag en de Gezichtsolie is mijn redder als nachtcrème. Heb jij iets aan deze tips voor de gevoelige huid?

Gerelateerde Artikelen

GHENTMADE_6

OLEA OP GHENTMADE

instagram tag

DE INSTAGRAM TAG

4 reacties op “WELEDA SENSITIVE SKIN CHALLENGE”

  1. Ik lees ook de Weleda challenge en gebruik ook zo veel mogelijk natuurlijke producten. Het helpt toch wel als je erop let.

Geef een reactie

CommentLuv badge